Walnut blasting
Walnutblasting.
Walnut Blasting staat ook wel bekend als walnootstralen of inlaatreinigen. Hierbij wordt er een methode toegepast om inlaatreinigingen door middel van walnootgranulaat toe te passen. Hierdoor wordt er 100 procent gereinigd. Bij Carbon Pro Cleaning wordt deze methode ingezet en wordt het hele traject van stralen op een duidelijke en goede manier onderbouwd. Er worden goede diagnoses gemaakt om het probleem naar voren te krijgen. Alle controles worden ook hierdoor onderbouwd. Daarnaast wordt er live data gedocumenteerd over de status van de inlaatkleppen. Om een goede documentatie te kunnen maken, is het belangrijk dat de diagnose klopt en dat de inlaatkleppen op de juiste manier worden gereinigd. Om aan te tonen dat de reiniging op de juiste manier is gedaan en dat deze ook werkelijk schoon zijn, wordt er na de reiniging een uitgebreid onderzoek gedaan. Zo wordt er bijvoorbeeld gebruik gemaakt van geavanceerde technologieën om dit aan te tonen. Zo wordt er bijvoorbeeld met een endoscoop gecontroleerd dat de reiniging geslaagd is. Deze manier van reinigen is een unieke manier op de markt.
Inlaatkleppen reinigen d.m.v. stralen, granulaat behandeling, walnutblasting.
Doel: vervuilde inlaat kleppen die vervuild zijn door koolstofafzetting op de klep en klepsteel verwijderen.
Oorzaak: doordat de benzine direct in de cilinders word ingespoten en niet indirect voor de inlaatkleppen, missen de kleppen de reinigende werking van de brandstof. Ook vocht en olie resten die door de carterontluchting in het inlaatspruitstuk komen slaan neer op de inlaatkleppen.
Klachten: motor houd in, motor stottert, motorlampje brand, hoog brandstofverbruik.
Vaak zijn er nog geen klachten of is het niet direct waar te nemen. De inlaatkleppen raken dan ook niet in een dag vervuild maar vervuilen langzamen door de jaren/kilometers heen.
Motoren die vaak vervuilde inlaatkleppen hebben:
• VAG group: Audi, Volkswagen, Skoda, Seat (TSI en TFSI): 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0
• Audi R8, RS4: 4.2 FSI, 5.2 FSI V10
• Audi S6 V10, S8 V10
• Peugeot en Citroen 1.6 THP
• Renault 1.2
• Mini 1.6 THP
• BMW Benzine en Diesel modellen
• Ford Ecoboost
Er zijn nog meer motoren met vervuilings problemen, maar dit zijn de meest voorkomende.
Het reinigen van de inlaatkleppen d.m.v walnutblasting is een tijdrovende klus. Het inlaatspruitstuk moet gedemonteerd worden om bij de inlaatkleppen te komen. Als extra kan je ervoor kiezen om de benzine injectoren te laten testen op opbrengst en sproeibeeld, ultrasoon reinigen i.c.m. het vervangen van de pakkingen en o-ringen.
Waarom Walnut Blasting de oplossing is
Doordat het proces van Walnut Blasting zo uniek is, is het een belangrijke oplossing voor vele klanten. Maar wat maakt het zo uniek? De manier van aanpak is uniek, en zo ook de manier van documenteren en de manier waarop er wordt gezorgd dat de reiniging ook echt geslaagd is. Er vindt een uitgebreide diagnose plaats door de specialisten en vervolgens zal er ook een uitgebreide documentatie worden ogpesteld waar je als klant altijd inzage in hebt. Carbon Pro Cleaning hecht een hoge waarde aan kwaliteit. Daarom stellen zij ook altijd erg hoge kwaliteitseisen als het gaat om de reiniging. Zo moeten minimaal aan deze eisen worden voldaan alvorens de auto weer aan de klant zal worden meegegeven. Er zal stap voor stap een diagnose worden gemaakt en vervolgens zal de reiniging geheel naar de kwaliteitseisen worden gedaan. Tot slot zal men er zeker van zijn dat de reiniging op de juiste manier is gedaan en dat het kwaliteitsniveau dat hieraan is gesteld, is behaald. Pas dan zal de auto met de klant mee terug worden gegeven. Als er een serviceboekje beschikbaar is dan zal deze worden getekend op het gebied van inlaatreiniging. De reiniging zal vervolgens altijd aantoonbaar zijn door middel van de foto's die zijn gemaakt. Deze zijn terug te vinden in het reinigingsrapport dat opgesteld zal worden. Dit reinigingsrapport, inclusief de foto's zullen vervolgens aan de klant worden meegegeven.
Werken volgens een stappenplan
Carbon pro Cleaning heeft een uniek stappenplan dat wordt gevolgd en waarmee altijd wordt gestreden naar een succesvol eindresultaat. Er zijn checklisten beschikbaar voor de specialisten en deze volgen zij stap voor stap om ervoor te zorgen dat dit eindresultaat wordt behaald zonder één van de stappen over te slaan. Daarnaast is het zelfs mogelijk om de Walnut Blasting te combineren met bijvoorbeeld een Carbon Cleaning of een chiptuning. Om het nog goedkoper te maken, zijn hier vaak combinatietarieven aan verbonden.
Inlaatkleppen reinigen d.m.v. stralen, granulaat behandeling, walnutblasting.
Doel: vervuilde inlaat kleppen die vervuild zijn door koolstofafzetting op de klep en klepsteel verwijderen.
Oorzaak: doordat de benzine direct in de cilinders word ingespoten en niet indirect voor de inlaatkleppen, missen de kleppen de reinigende werking van de brandstof. Ook vocht en olie resten die door de carterontluchting in het inlaatspruitstuk komen slaan neer op de inlaatkleppen.
Klachten: motor houd in, motor stottert, motorlampje brand, hoog brandstofverbruik.
Vaak zijn er nog geen klachten of is het niet direct waar te nemen. De inlaatkleppen raken dan ook niet in een dag vervuild maar vervuilen langzamen door de jaren/kilometers heen.
Motoren die vaak vervuilde inlaatkleppen hebben:
• VAG group: Audi, Volkswagen, Skoda, Seat (TSI en TFSI): 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0
• Audi R8, RS4: 4.2 FSI, 5.2 FSI V10
• Audi S6 V10, S8 V10
• Peugeot en Citroen 1.6 THP
• Renault 1.2
• Mini 1.6 THP
• BMW Benzine en Diesel modellen
• Ford Ecoboost
Er zijn nog meer motoren met vervuilings problemen, maar dit zijn de meest voorkomende.
Het reinigen van de inlaatkleppen d.m.v walnutblasting is een tijdrovende klus. Het inlaatspruitstuk moet gedemonteerd worden om bij de inlaatkleppen te komen. Als extra kan je ervoor kiezen om de benzine injectoren te laten testen op opbrengst en sproeibeeld, ultrasoon reinigen i.c.m. het vervangen van de pakkingen en o-ringen.
Waarom Walnut Blasting de oplossing is
Doordat het proces van Walnut Blasting zo uniek is, is het een belangrijke oplossing voor vele klanten. Maar wat maakt het zo uniek? De manier van aanpak is uniek, en zo ook de manier van documenteren en de manier waarop er wordt gezorgd dat de reiniging ook echt geslaagd is. Er vindt een uitgebreide diagnose plaats door de specialisten en vervolgens zal er ook een uitgebreide documentatie worden ogpesteld waar je als klant altijd inzage in hebt. Carbon Pro Cleaning hecht een hoge waarde aan kwaliteit. Daarom stellen zij ook altijd erg hoge kwaliteitseisen als het gaat om de reiniging. Zo moeten minimaal aan deze eisen worden voldaan alvorens de auto weer aan de klant zal worden meegegeven. Er zal stap voor stap een diagnose worden gemaakt en vervolgens zal de reiniging geheel naar de kwaliteitseisen worden gedaan. Tot slot zal men er zeker van zijn dat de reiniging op de juiste manier is gedaan en dat het kwaliteitsniveau dat hieraan is gesteld, is behaald. Pas dan zal de auto met de klant mee terug worden gegeven. Als er een serviceboekje beschikbaar is dan zal deze worden getekend op het gebied van inlaatreiniging. De reiniging zal vervolgens altijd aantoonbaar zijn door middel van de foto's die zijn gemaakt. Deze zijn terug te vinden in het reinigingsrapport dat opgesteld zal worden. Dit reinigingsrapport, inclusief de foto's zullen vervolgens aan de klant worden meegegeven.
Werken volgens een stappenplan
Carbon pro Cleaning heeft een uniek stappenplan dat wordt gevolgd en waarmee altijd wordt gestreden naar een succesvol eindresultaat. Er zijn checklisten beschikbaar voor de specialisten en deze volgen zij stap voor stap om ervoor te zorgen dat dit eindresultaat wordt behaald zonder één van de stappen over te slaan. Daarnaast is het zelfs mogelijk om de Walnut Blasting te combineren met bijvoorbeeld een Carbon Cleaning of een chiptuning. Om het nog goedkoper te maken, zijn hier vaak combinatietarieven aan verbonden.